Rysujemy drzewa¶
Napisz funkcję o nazwie drzewo(wys, n)
, po wywołaniu której powstaną rysunki takie, jak poniżej. Parametr wys
określa wysokość pnia drzewa, a n
stopień złożoności. Gałęzie na kolejnych poziomach są dwa razy krótsze, a kąt między gałęziami wynosi 60°.

Krok po kroku¶
Zastanówmy się, jak powstają drzewa o różnych stopniach złożoności i spróbujmy je narysować. Najpierw rysujemy drzewo stopnia 1, czyli sam pień. Żółw idzie do góry i wraca.
Teraz drzewo stopnia 2, czyli pień i dwa drzewa stopnia 1. Przy definiowaniu drzewa stopnia 2, korzystamy z drzewa stopnia 1.
A jak będzie dla drzewa stopnia 3? Czy sposób budowania takiego drzewa można opisać z wykorzystaniem drzewa stopnia 2?
Ogólnie¶
Teraz czas na zapis ogólny. Musimy uzględnić dwa przypadki.
Gdy n = 1, wtedy rysujemy tylko pień.
Gdy n > 1, wtedy rysujemy drzewo stopnia n przy pomocy drzewa stopnia n - 1.
Pozostało nam tylko obrócić drzewo, by rysowało się pionowo. Przesuńmy też żółwia w dół, dzięki temu rysunek będzie lepiej mieścił się na ekranie.
Inne drzewa¶
Proszę teraz samodzielnie napisać funkcję drzewo3(wys, n)
, po wywołaniu której powstaną rysunki takie, jak poniżej. Parametr wys
określa wysokość pnia drzewa, a n
stopień złożoności. Gałęzie na kolejnych poziomach są dwa razy krótsze, a kąt między gałęziami wynosi 60°.

Miejsce na rozwiązanie.
Czy można zrobić tak, by pień i gałęzie były brązowe, a liście zielone?