Wprawki w rysowaniu¶
Spróbujmy wykonać kilka ćwiczeń w programowaniu z wykorzystaniem modułu turtle. W każdym z trzech ćwiczeń dostępne jest okienko activecode do wpisywania poleceń dla żółwia. Po każdej wprowadzonej w programie zmianie naciśnij przycisk Run.
Ćwiczenie 1¶
Dokończ rozpoczęty kod, po uruchomieniu którego powstanie krzesło takie, jak na rysunku poniżej.
Aby sprawdzić efekt na ekranie graficznym naciśnij przycisk Run.
Ćwiczenie 2¶
Napisz kod, po uruchomieniu którego powstanie podium takie, jak na rysunku poniżej.
Spróbuj przygotować podium dla pięciu zwycięzców.
Ćwiczenie 3¶
Napisz kod, po uruchomieniu którego powstanie rysunek psa takiego, jak widoczny poniżej.
Zastanów się, co należałoby zmienić, by otrzymać rysunek żyrafy.